평창 동계올림픽 이제 1년 남았다 .성공을 기원한다.

이번에 예술의 전당에서서 평창 동계올림픽 g-356 성공기원 음악회에 참석을 하였다



압권은 첫 1부. 정경화와 명창 안숙선선생의 창 어찌나 소녀 같던지

그중에서 성민제 도블베이스 몬테차르다시 연주가 넘 인상적이었다

-아래는 프로그램과 내용이었다

Pyeongchang Winter Olympic Games are now a year away.

I participated in the concert for the success of the Pyeongchang Winter Olympics g-356



The first part is the best part. Jung Kyung Hwa and Myung Chang Ahn Sooksun's teacher's window

Among them, Sungmin Dobble Bass Monte Char replayed a lot of impressions.

- Below is program and content.


임준희- 판소리, 첼로, 피아노, 소리북을 위한 '세 개의 사랑가'

June heeLim— 'Three Sarang-gas' for
Pansori, C해0, Piano and Bilk

로 이 작품은 판소리중에서도 일반 대중들에게 가장 사랑을 받고 있는 춘향가의 대표적인 눈 대목 “사랑개'를 모티브로 하여 판소리, 첼로, 피아노와소리북으로 새롭게 구성 작곡된 곡 으로 판소리 “사랑가” 원형이가지고 있는 해 학과 애틋한 정감을 살리되 다양한 음색의 결
합과 장단의 변화를 통하여 신선하고 현대적 인 색채감을 살리고자 하였다 특히 첼로는 사랑가에 깔려있는 사랑의정감 을 서정적인 긴 선율선과 넓은 음역의 확장, 피치카퇴 트레몰로 글리산도 등의 다양한 음 색변화로표현하고자 하였고, 피아노는 타악 기적인 민첩함을 통하여 장단의 기능을 수행 하면서도 넓은 음역의 확장과다양한 음색의 표현을 통하여 곡에 화려한 색채감과 활력을 불어넣도록 하였다. 또한 첼로와 판소리가 때로는 춘향의 역할을 하기도 하고 이 도령의 역 할을 하기도 하면서 서로 주고 받고 노는 모습 을 통하여 판소리가 가지고 있는 극적인 매력 을 한껏살릴 수 있도록 작곡하였다.

<사랑, 내사랑이야>라는 부제가 붙은 제1악 장은 첼로의 깊은저음으로 시작하는데 노래 하는 듯한 서정적인 선율이 넓은 음역으로 펼 쳐지면서 춘향과 몽룡의 깊은 사랑을 암시한 다. 곧이어 “사랑, 사랑, 내 사랑이叩라는 가사 의 판소리가 진양장단으로 도입되면서 본격적 으로 진한 사랑의 정감을 나누고 중모리 장단의 “이리 보아도 내 사렁檉부분에서 판소리와 첼로가 아기자기하게 사랑의 노래를 주고 받 다가 다시 처음의진양장단 부분으로 돌아와 첼로가 서정적인 긴 선율선을 노래하면서 여 운을 남기도록 하였다.
제2악장은 중중모리장단의 “이리 오너라, 업 고 놀자” 부분으로 밝고 해학적인 분위기로 몽 룡과 춘향이 서로 업고 노는 모습을 생생하게 묘사하고자 하였다.
제3악장 <등둥둥 내 낭군>에서는 이번에는 춘향이 이 도령을 업고노는 부분으로 첼로와 피아노가 자진모리 장단으로 활기차게 펼쳐진 후 두 사람의 깊은 정을 오래오래 지속시키자 는 내용의 “등등등 내 낭군” 부분이 중중모리 의 여유있는 장단으로 펼쳐진 후마지막으로 판소라 첼로 피아노가 자진모리의 빠른 리듬 으로 “사랑 사랑 내 사랑이叩를 노래하며 절 정으로치달으면서 홍을 돋우며 나갈 수 있도 록작곡하였다.
드뷔시- 달빛

0.DebUSSY— Clair de Lune 드뷔시는 19세기 프랑스 작곡가로 이 곡은 1890년 작곡, 1905년 출간한 베르가마스크 모음곡 중 제 3곡으로 알려져 있다. 젊은 시절 이탈리아 유학 중 베르가모 지방의음악에서 영감을 얻어 작곡한 곡이라 '베르가마스크,라고 이름을붙였다고 한다. 베르가마스크 모음곡에 는 전주곡, 미뉴에트, 달빛, 파스피에 4곡으로구성되어 있으며 인상주의적인 화성법과 중세 풍의 음계, 화성 등이절묘한 조화를 이루고 있 다는 평을 받고 있다. 달빛이 비치는 밤의 풍경을 단아한 악상과 인 상주의적인화음으로 표현한 것으로 보아 드 뷔시가 달빛을 작곡할 당시 인상주의 문학과 미술에 영향을 받았음을 짐작할 수 있게 한다. 원곡은 피아노 곡으로 작곡되었다.

몬티- 차르다시
V. MontiCsårdås

이탈리아 작곡가 몬티는 나폴리에서 태어나 바이올린과 작곡을 공부했다. 다수의 발레, 오 페레타는 물론 기악곡, 성악곡에 이르기까지 다양한 작품을 작곡했다. 원래 차르다시는 19세기 초엽에 생겨난 헝가 리의 민속무곡으로 18세기 후반, 헝가리의 한 경기병이 집시 악단의 반주로 춤을 춘 베르분 코시(Verbunkos)라는무용에서 파생된 것이 라고 한다. 기4박자로 라수(la뚀u)라는 슬프 고 무게있는 선율로 이뤄진 도입부와 프리스 (friss) 흑은 프리스카(friska)라고 하는 빠르고 야성적인춤곡 선율로 이어지는 곡으로 리스 트의 헝가리 광시곡 제2번이 그 전형적인 예 이다. 헝가리의 차르다시(czardas)라는 말의 어원은 크로아티아의 '선술집'이라는 단어 차 르다(csarda)와터키어의 '망루다라는 단어인 '차르다크(cardak)' 등에서 전해진 것이라 한 다. 이 곡은 원래 만돌린을위한 곡으로 작곡 되었지만 바이올린과 오케스트라 곡으로 편곡 되어 연주되고 있으며 오늘은 더블베이스와 피아노로 연주된다


바흐 무반주 바이올린 파르티타 제2번 라단조 작품번호 1004중 '샤콘느'
J. S. Bach— Violin PartitaNO.2 in d minor,
BW 1004 'Chaconne'

,세상에서 가장 슬픈 음액이라고불리기도 하는 바흐의 샤콘느는 알라망특 쿠랑특 사 라방드 지의 샤콘느까지 총 다섯 곡으로 이 루4친무반주 모음곡 중 하나이다. 특히 오늘 연주되는 '샤콘느는바하 기악곡의 진수를 보여줬다고 해도 무리가 아닐만큼 후세 음 악가들로부터 높게 평가되고 있다. 서양음 악사상 가장 위대한 작품 중 하나로 꼽히는 바흐의 샤콘느는 강렬하고 아름다우며 비극 적이다. 독주바이올린의 더블 스토평과 아 르페지오를 위주로 하는 대위와 화성의 구 조가 완결성을 가지면서도 그 위에 실린 내 용 또한 위대하고 심오하다 오늘처럼샤콘
쉽게 볼 수 있는데 이는 샤콘느가 그 자체만 으로도 얼마나 훌륭하고 완성도가 높은 음 악인지를여실히 보여주는 단적인 예라고 할수있다.

베HL <오이리안테>서곡, 작품 번호 81
C. M. von Weber- <Euryanthe> Overture Op.81

〈오이리안테>는 베버가 1823년 10월빈의 쾨른트나토아 극장을 위해 쓴 3막 오페라로 특히 서곡이 호평을 받아 베버의 걸작으로 꼽힌다 빛나는서주부로 시작되는 기사적 주제에 이어서 서정적인 제2주제가 아리아 조로 들리는데 이것은 아돌라의 사랑을나 타내는 것이며 다시 엄숙한 라르고의 곡조 로 엠마의 망령이 암시된다. <오이리안테> 서곡의 멜로디는 실제 오페라 안에서도 여 러 번 사용되는더l, 특히아돌라가 리시아르 에게 항의하는 장면과 제2막에서 아돌라가 사랑을 나누는 장면에서 전용했다. 대본이 취약한 이유로 초연 이후 무대에서 자주 몰 수 없었던〈오이리안테>는 <마탄의 사수> 만큼 잘 알려지지 않았지만, 당시의 음악 평 로가들은〈오이리안테>를 음악적으로 더 들이평가했괴 오늘날에도〈오이리안테> 네곡은 연주회 단골 레퍼토리로 사랑받고

차이콥스키- 피아노 협주곡 제1번 내림 나단조, 작품번호 23 중제1악장

P. Tchaikovsky— PianoConcerto No.1 in b flat minor, Op.23 1st mov.
I. Andante non troppo e molto maestosoAllegro conspirit

차이콥스키의 대작 피아노 협주곡 제1번은 그가 작곡한 3개의 피아노 협주곡 가운데 가 장 유명한 곡으뢰 1875년경에 작곡되었다. 이 곡을 작곡한 후 당시 음악원 원장이었던 니콜라이 루빈슈타인에게 현정하고 초연을 요청했지만, 악보를 검토한 루빈슈타인은 협주곡의 상식에 벗어난 졸작이라는 혹펴으 하며 상당 부분 개작을 하면 초연을 맡아주겠다고 했다 이에 격분한 차이콥스키는 그 제의를 거절하고 독일의 지휘자경 피아니스 트였던 폰 뷜로에게 부탁하였는데 그에게로 부터 이 곡은 독창적이고경탄할 만한 곡이 라는 정 반대의 평가를 받았고 미국으로 초 청받은 폰 뷜로는 보스턴 교향악단과 함께 이 곡을 협연하여 대 성공을 거두었다. 이 곡의 제1악장은 자유로운 소나타 형식으 로 서주부는 4대의 호른에 의해 제시된다. 하행의 다이나믹은 낭만파의 특징을 과감하게 보여주며 서주의 제시가 끝나는 부분 부터 피아노가 묵직하고 두꺼운 화음으로 등장한다. 내림 나장조로전조되는 선율은 지극히 아름답고 서정적인 서주 주제가 바 이올린과 첼로에 의해 나타난다. 주부로 들어서면 피아노가 애조 가락으로 튕기듯이 연주하는데 이 부분은 차이콥스키가 카엔 카에서 한 걸인이 읊조리는 노래를 듣고 악 보에 옮겨 적었다고 전해진다. 통상 의례적 인 형식이 아닌 상당히 큰 규모로古그으 드이 카덴차를 지나 종결부에 이르면 제1주제와 제2주제가 혼합되어 발전하고 피아노의 웅 장한 옥타브와 함께힘차게 제1악장을 마무 리 한다.
푸치니- 오페라 <라 보엠> 중 '무제타의왈츠

G. Puccini—'Musetta's Waltz' from Opera <La Bohéme>

오페라 <라 보엠>은 푸치니의 네 번째 오페 라로 <나비부인>, <토스카> 등과 함께 그 의 대표작으로 꼽힌다. 앙리 뮈르제가 쓴 소 설 <보해미안들의 생활>을 바탕으로 만들 어졌으며, 파리 뒷골목 다락방에서 함께 살고 있는 시인 루돌포, 철학자 콜리네, 음악 가 쇼나르 등보헤미안 기질을 가진 4명의 방랑 생활과 우정, 그리고 폐결핵을앓는 소녀 미미와 루돌포의 슬픈 사랑을 줄거리 로 하고 있다. 이 곡은 제2막에 나오는 '내 가 혼자 거리를 걸어가면(Quando me'n vo 5이etta)'이라는 노래로 까페 모위스에서우 연히 옛 애인을 본 무제다가 시치미를 떼고 못 본 체하는 마르첼로의 관심을 끌려고 유 혹의 손짓을 보내는 왈츠조의 아리아로 '무 제타의 왈츠로 많이 알려져있다.

푸치니- 오페라 <토스카> 중 노래에 살고 사랑에 살고

G. Puccini 'Vissi d'arte Vissi d'amore from Opera<Tosca>

푸치니가 1890년경 연극<라 토스카>의 처절한 내용과 극적인 구성에 감동받아 오 페라 <토스카>를 구상했다고 한다. 오페라 <토스카>는 1800년경 로마의 긴박 한 정치적 상황속에서 한 여인(오페라 가수토스카)을 사이에 두고 화가 카바라도시와 왕당파를 옹호하는 경찰청장 스카르피아의 대결을 그린 내용으로총 3막으로 이루어져 있다. 오페라 제2막에 나오는 '노래에 살고 사랑에 살고는 연인 카바라도시가 잡혀와사형당할 위기에 처해있는데 토스카를 자신 의 여인으로 만들려는 스카르피아의 욕정에 절망하며 자신의 처지를 하나님께 기도하며 부르는 아리아이다.

Lim Junhee - "Three Love Songs" for Pansori, Cello, Piano,

June heeLim- 'Three Sarang-gas' for
Pansori, C Year 0, Piano and Bilk

This is a new composition composed of Pansori, cello, piano, and nori book with the motif of "love dog", which is one of the representative songs of Chunhyangga, which is loved most by the general public among Pansori. We are trying to save our students'
In particular, the cello sought to express the feeling of love laid down in love through a variety of vocal tones such as a lyrical long line, a wide range of pitch, and a pitch-trammel tremolo glyphosity. And the piano was able to perform the function of the jangdan through the percipitate nimble, and to spread the colorful color feeling and vitality to the music through the expansion of the wide range of tone and the expression of various tones. In addition, the cello and Pansori are sometimes composed of Chunhyang and the role of this poetry, so that they can enjoy the dramatic charm that Pansori has.

The first vocal section with the subtitle "Love, My Love" starts with the deep bass of the cello, and the lyrical melody, which is like a song, spreads in a wide range, suggesting the deep love of Chunhyang and Mong Ryong. Soon after that, "Pansori, the lyrics of love, love, and my love, are introduced into Jinyang Jangdan, and I share the feeling of deep love in earnest." Ping Song and Cello sing a love song After returning to the first part of the Jinyang Jangdan section, the cello sang a lyrical long melodic line and left the fringe.
The second movement was a part of "Jung-Rae, Let's play" part of Jung Jung-mori Jangdan, which was a bright and humorous atmosphere and vividly portrayed Mong Ryong and Chun-hyang playing with each other.
In the third movement, "In my clan", this time, Chunhyang is playing the part of this poem, and the cello and the piano are vigorously played out with the volley of " After the piece was released in the spaciousness of Zhongjimomori, the piano sora cello piano was composed by Jaejin Mori's fast rhythm, "Love is my love, and my love is singing.
Debussy - Moonlight

0. Debussy-Clair de Lune Debussy is a 19th-century French composer composed in 1890 and known as the third piece in the 1905 edition of the Berga Mask Suite. She is a young musician inspired by the music of Bergamo province during her studies in Italy. The Berga Mask Suite is composed of four preludes, minuets, moonlight, and paspie, and is said to have an exquisite blend of impressionistic harmony, medieval scales and harmony. The night scenery of the moonlight is expressed as a simple image and a resident chord, which makes it possible to imagine that De Vixi was influenced by Impressionist literature and art when composing moonlight. The original song was composed in piano music.

Monty-Cher
V. MontiCsårdås

Italian composer Monti was born in Naples and studied violin and composition. He composed a wide range of works ranging from ballet to opera, instrumental music, and vocal music. Originally from the Hungarian folk dance of the early nineteenth century, Charrill was derived from the dance of Verbunkos, a Hungarian fighter in the late 18th century, danced with the accompaniment of gypsy bands. The introductory part with a sad and heavy melody called la 뚀 u in the fourth beat and the friss black lead to a fast and wild dancing melody called friska, Is a typical example. The origin of the word czardas in Hungary is said to be derived from the word 'csarda' in Croatia and 'cardak' in Turkish. It was originally composed for mandolin, but it is played with violin and orchestra and is played today with double bass and piano


Bach Muján Violin Partitur No. 2 of the second edition of the Razzio No. 1004 'Chaconne'
J. S. Bach-Violin Partita NO.2 in d minor,
BW 1004 'Chaconne'

Bach's Chaconne, also called the saddest fluid in the world, is one of the four best accompaniment suites in the world, with a total of five songs ranging from Alain Münque to Chaconne, Especially, 'Chaconne' which is played today is highly appreciated by postseason musicians, even if it showed the essence of Bach's instrumental music. Bach's chaconne, one of the greatest works of Western music, is intense, beautiful and tragic. The double storm of the solo violin and the captain of the arpeggio and the structure of the mars is complete and the contents on it are also great and profound.
It is easy to see that Chaconne is a perfect example of how good and complete music is by itself.

Beih L <Oiriante> Overture, work number 81
C. M. von Weber- <Euryanthe> Overture Op.81

Oiriane is a three-acted opera written by Bever for the theater of Koennt Naoto in October 1823. It is regarded as one of Weber's masterpieces, especially for its overture. The theme sounds like Ariazo, which shows the love of Addolla and again implies the specter of Emma as the tune of solemn Largo. The melody of the Oirinite overture devoted more and more to the many uses in the opera, particularly in the protest of Adolas to Lissieur and the adore love in the second act. The Oiriante, which was often not heard on stage after the premiere of the script because of its vulnerability, was not as well known as <The Makan's Shooter>, but the musical commentators of that time appreciated <Oiriante> Oiriante> Nagaok is loved as a regular repertoire of concert

Tchaikovsky - Concerto No. 1 in Piano Concerto No. 23 in D minor, 1st movement

P. Tchaikovsky- Piano Concerto No.1 in b flat minor, Op.23 1st mov.
I. Andante non troppo e molto maestoso Allegro conspirit

Tchaikovsky's Greatest Piano Concerto No. 1 was composed around 1875, the most famous of the three piano concertos he composed. After composing this piece, Nicholai Rubinstein, who was then president of the Conservatory, asked for the premiere, but Rubinstein, who reviewed the sheet music, said that he would play the premiere if he made a lot of rumors about the concerto's common sense. He rejected the offer and asked Ponzolo, the German conductor, Pianist. From him he received an unequivocal evaluation that the song was original and admirable. Ponzolo, invited to the United States, Together, this song was a great success. The first movement of this piece is presented in the form of a free sonata, and the western part is presented by four horns. The dynamics of the downward boldly show the characteristics of romanticism, and from the end of the presentation of Xuzhou, the piano appears as a heavy and thick chord. The melody transcended by the lowering nostalgia is represented by Baoliang and Cello, a very beautiful and lyrical theme. When entering the housewife, the piano plays like a flick of a fiddle. This part is said to have been recorded by Tchaikovsky in a song written by Kahenka, and then transferred to Akbu. It is not usually a ritual form, but rather a large scale. After reaching the end through the old cadenza, the first theme and the second theme are mixed and developed, and the first movement is completed vigorously with the grand octave of the piano.
Puccini - opera <La Boh> in the middle of 'MuZeta's Waltz

G. Puccini-'Musetta's Waltz 'from Opera <La Bohéme>

The opera "La Bohème" is one of Puccini's 4th opera and is considered as one of his representative works, including "Mrs. Butterfly" and "Tosca". It was built on the basis of Henri Mûrès' s "Life of Sorrows", a poem by Rudolfo, a philosopher Coliné who lives together in a loft in the Paris alley, four wanderers and friendships with a bohemian temperament, The story of the sad love of Mimi and Rudolfo, the girl with tuberculosis. This is a song from the second episode of 'When I walk alone in the street (Quando me'n vo 5 et etta)' in Cafe Mawwis, I saw the old lover, It is well known as the 'Waltz of the Waltz' as a muzetta waltz.

Puccini - live in song and love in opera <Tuscany>

G. Puccini 'Vissi d'arte Vissi d'amore from Opera <Tosca>

Puccini was inspired by the terrible details and dramatic composition of the play La Tosca around 1890, and conceived of Opera <Tosca>. The opera "Tosca" consists of three acts, which depicts the confrontation between the painter Cavallados and a police officer, Scarpia, who advocates the royalist party, through a woman (opera singer Tosca) in Rome's dire political situation around 1800. "I live in a song, live in love and live in love. I am in a crisis that my lover, Kabadhosi, is captured and executed. I am desperate for the desire of Scarpia to make Tuscany his own woman. .


이문서는 예술의 전당에서 발행한 문서에 기처한것이며
오피스렌즈를 통해서 스캔해서 올린것이다

반응형
  • 네이버 블러그 공유하기
  • 네이버 밴드에 공유하기
  • 페이스북 공유하기
  • 카카오스토리 공유하기